Events


31.10.2024

Bank Millennium again the best Bank in Poland

Bank Millennium again wins “Newsweek’s Friendly Bank” ranking! For the second year in a row, it wins the double crown, winning in both ranking categories – "Traditional Banking" and "Remote Banking", increasing its advantage over other banks. The Bank also ranks high in the rankings of Forbes magazine - second position in the new "Ranking of Banks for Affluent Clients" and third in the "Company-Friendly Bank" ranking.

Bank Millennium ponownie zwycięża w rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”! Drugi rok z rzędu zdobywa podwójną koronę, wygrywając w obydwu kategoriach rankingowych – „Bankowość tradycyjna” i „Bankowość zdalna” oraz powiększając przewagę nad innymi bankami. Bank zajmuje też wysokie miejsca w rankingach magazynu Forbes - drugą pozycję w nowym „Rankingu Banków dla Klienta Zamożnego” oraz trzecią w rankingu „Bank Przyjazny firmie”.

Wygrana rankingu Newsweeka drugi rok z rzędu to spektakularne osiągnięcie i powód do dumy. Jesteśmy najlepszym bankiem w Polsce w jakości obsługi, nasza przewaga nad pozostałymi bankami stale rośnie. Co więcej, nasze wysokie miejsca w rankingach Forbesa pokazują, że prezentujemy bardzo wysoki poziom w każdej linii biznesowej. Za tym sukcesem stoją ludzie, to efekt ciężkiej pracy, świetnej współpracy zaangażowania i profesjonalizmu całego naszego bankowego zespołu. Gratuluję i dziękuję! Nie schodzimy z wytyczonego szlaku – chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla klientów indywidualnych i firm w Polsce. Nie jest to możliwe bez głębokiego zrozumienia ich zmieniających się potrzeb i jednocześnie nieustannego poszukiwania nowych, innowacyjnych rozwiązań, by te potrzeby spełnić. Klienci są niezmiennie w centrum naszej uwagi. Tak budujemy naszą przewagę konkurencyjną — mówi Joao Bras Jorge, prezes zarządu Banku Millennium.

W opinii organizatorów rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka”, szanse na wygraną są dla wszystkich równe, ale od kilku lat klucz do zwycięstwa posiada Bank Millennium, powiększając przy tym stale przewagę nad innymi bankami. Jest ona szczególnie widoczna w kategorii „Bankowość Zdalna”, w której bank jest zwycięzcą już trzeci rok z rzędu, co jest wyjątkowe w 23-letniej historii rankingu. W tegorocznej edycji Bank Millennium miał w bankowości zdalnej ogromną przewagę nad konkurentami. Za zdecydowanie najlepszą uznano bankowość mobilną banku.

W prezentowanym po raz pierwszy w historii „Rankingu Banków dla Klienta Zamożnego” Bank Millennium uplasował się na drugiej pozycji, z wynikiem 91,25% możliwych do uzyskania punktów. Organizatorzy podkreślają, że trzy najlepsze banki zestawienia oferują zdecydowanie najwyższą jakość obsługi klienta zamożnego i zadbały o całą ścieżkę obsługi klienta, pozostawiając w tyle pozostałe. Wysoko oceniono zarówno infolinię, jak i poziom obsługi klientów w placówkach, ale przede wszystkim profesjonalizm i kompetencje doradców, ich zaangażowanie i umiejętność rozpoznania potrzeb klienta zamożnego.

W rankingu „Bank Przyjazny Firmie” Bank Millennium również znalazł się na podium. Został uznany za jeden z trzech najlepszych banków w obsłudze klientów biznesowych. Oceniano banki w czterech kategoriach – „Jakość obsługi”, „Pozyskanie klienta”, „Zdalne kanały obsługi” oraz „Cechy placówki”. Wskazano, że największe znaczenie dla klienta biznesowego mają profesjonalizm i umiejętności doradców.

O rankingach:

„Przyjazny Bank Newsweeka” to ranking oceniający przyjazność i jakość obsługi klienta w największych bankach w Polsce, w oparciu o metodę tajemniczego klienta. W kategorii „Bankowość tradycyjna” ocenie poddano: przyjazność infolinii, obsługę w placówce, sprawność zdalnych kanałów obsługi, funkcjonalność aplikacji mobilnej oraz procedurę zamknięcia rachunku. W kategorii „Bankowość Zdalna” testowano usługi i funkcjonalności serwisów bankowych.

„Ranking Banków dla Klienta Zamożnego” sprawdzano, które banki najlepiej podchodzą do obsługi zamożnych klientów. W badaniu skupiono się na produktach depozytowych, które nie wymagały wypełnienia ankiety MIFiD oraz na rachunkach osobistych skierowanych do tej grupy klientów. Oceniano banki w czterech kategoriach – „Jakość obsługi”, „Pozyskanie klienta” „Infolinia” oraz „Cechy placówek bankowych”.

„Bank Przyjazny Firmie” to ranking oceniający jakość obsługi klientów biznesowych, przygotowywany w oparciu o metodę tajemniczego klienta. Banki zostały przetestowane pod kątem trzech profili klienta-przedsiębiorcy:
- osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą z rocznym obrotem 100 tys. zł;
- przedsiębiorcy z trzyletnim stażem z 300 tys. zł rocznego obrotu, zatrudniający trzech pracowników;
- przedsiębiorcy prowadzący firmę od pięciu lat, z 1 mln zł rocznego obrotu, zatrudniający pięciu pracowników.
Badaniem objęto różne kanały kontaktu z bankiem, szczególny nacisk kładąc na jakość obsługi, szczególnie na usługi doradztwa.

Winning the Newsweek ranking for the second year in a row is a spectacular achievement and a reason to be proud. We are the best bank in Poland in terms of service quality, our advantage over other banks is constantly growing. What's more, our high positions in Forbes rankings show that we present a very high level in every business line. People are behind this success, it is the result of hard work, great cooperation, commitment and professionalism of our entire banking team. Congratulations and thank you! We do not deviate from the set path – we want to be the bank of first choice for individual customers and companies in Poland. This is not possible without a deep understanding of their changing needs and at the same time a constant search for new, innovative solutions to meet these needs. Customers are always at the centre of our attention. This is how we build our competitive advantage — says Joao Bras Jorge, Chairman of the Management Board of Bank Millennium.

In the opinion of the organisers of the "Newsweek's Friendly Bank" ranking, the chances of winning are equal for everyone, but for several years Bank Millennium has held the key to victory, constantly increasing its advantage over other banks. It is particularly visible in the "Remote Banking" category, in which the bank is the winner for the third year in a row, which is unique in the 23-year history of the ranking. In this year's edition, Bank Millennium had a huge advantage over its competitors in remote banking. The Bank's mobile banking was considered the best by far.

In the "Ranking of Banks for Affluent Clients", presented for the first time in history, Bank Millennium was ranked second, with a score of 91.25% of the possible points. The organisers emphasise that the three best banks in the ranking offer by far the highest quality of affluent customer service and have taken care of the entire customer service path, leaving the others behind. Both the hotline and the level of customer service in the outlets were highly rated, but above all the professionalism and competence of the advisors, their commitment and ability to recognise the needs of affluent customers.

In the "Company-Friendly Bank" ranking, Bank Millennium was also on the podium. It has been recognised as one of the top three banks in serving business customers. Banks were evaluated in four categories – "Service quality", "Customer acquisition", "Remote service channels" and "Branch features". It was pointed out that the professionalism and skills of advisors are of the greatest importance for a business client.

About the rankings:

"Newsweek's Friendly Bank" is a ranking assessing the friendliness and quality of customer service in the largest banks in Poland, based on the mystery shopper method. In the "Bank for Kowalski" category, the following were evaluated: the friendliness of the hotline, service in the branch, the efficiency of remote service channels, the functionality of the mobile application and the account closure procedure. In the "Remote Banking" category, the services and functionalities of banking services were tested.

"Ranking of Banks for Affluent Clients" was used to check which banks have the best approach to servicing affluent customers. The study focused on deposit products that did not require filling-in the MIFiD questionnaire and on personal accounts addressed to this group of customers. Banks were evaluated in four categories – "Quality of service", "Customer acquisition", "Hotline" and "Features of bank branches".

"Company-Friendly Bank" is a ranking assessing the quality of business customer service, prepared on the basis of the mystery shopper method. The banks were tested for three customer-entrepreneur profiles:
- sole proprietorships with an annual turnover of PLN 100,000;
- entrepreneurs with three years of track record with an annual turnover of PLN 300,000, employing three employees;
- entrepreneurs who have been running a business for five years, with an annual turnover of PLN 1 million, employing five employees.
The survey covered various channels of contact with the bank, with particular emphasis on the quality of service, especially advisory services.