Informacje prasowe


18.10.2021

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
Aplikacja Banku Millennium pierwszą aplikacją na smartfonach Huawei z płatnościami zbliżeniowymi BLIK

Aplikacja mobilna Banku Millennium to pierwsza aplikacja bankowa na smartfonach Huawei, która umożliwia użytkownikom niezwykle wygodne płatności zbliżeniowe BLIK.

- Płatności zbliżeniowe BLIK wprowadziliśmy jako pierwsi na rynku i stopniowo udostępniamy je klientom. Większość użytkowników smartfonów Huawei z naszą aplikacją może już korzystać z tego rozwiązania. Widzimy, jak dynamicznie zmieniają się przyzwyczajenia naszych klientów, którzy coraz częściej wybierają do płatności urządzenia mobilne, zamiast karty. Ten trend z pewnością będzie się jeszcze umacniał – mówi Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej Banku Millennium.

- Płatności zbliżeniowe BLIK to rozwiązanie przełomowe. Cieszymy się, że użytkownicy smartfonów Huawei będą mogli z niego skorzystać i to jako jedni z pierwszych w Polsce. Dodatkowo od teraz po raz pierwszy będą mogli w ogóle płacić zbliżeniowo telefonem. Jesteśmy przekonani, że polubią to rozwiązanie i bardzo szybko stanie się ono ich preferowaną formą płacenia w terminalach – mówi Marcin Waldowski, dyrektor Departamentu Rozwoju Produktu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.

- To przełomowy dla nas moment, ponieważ kwestia płatności smartfonem, dzięki BLIK-owi i jego współpracy z bankami, wchodzi na zupełnie nowy poziom. Wzajemne zaufanie pozwala nam dostarczać klientom jak najlepsze rozwiązania, a ich potrzeby stawiać zawsze w centrum naszych działań – mówi Witold Walczak, dyrektor ds. rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska.

Zbliżeniowe płatności BLIK to nowe rozwiązanie, które jest stopniowo udostępnianie użytkownikom BLIKa. Jako pierwsi mogą z niego skorzystać użytkownicy aplikacji mobilnej Banku Millennium, a co za tym idzie, również użytkownicy najnowszych smartfonów Huawei z HMS, którzy korzystają z aplikacji banku. Płatności te nie wymagają logowania się do aplikacji banku – wystarczy jedynie odblokować smartfon (wyposażony w NFC) i przyłożyć go do terminala – bez wpisywania kodu, bez konieczności podpinania karty, a nawet bez połączenia z internetem.

Aplikacja mobilna Banku Millennium została w marcu tego roku zintegrowana z Huawei Mobile Services i jest dostępna dla użytkowników wszystkich smartfonów Huawei, także tych najnowszych opartych o autorski ekosystem marki: Mate 40, w tym Mate 40 Pro, telefony z serii P40 oraz Y – Y6p i Y5p, P smart 2021, smartfony z serii Mate 30, a także innowacyjny, składany smartfon Mate Xs.

Więcej o aplikacji mobilnej Banku Millennium na stronie: www.bankmillennium.pl/bankowosc-elektroniczna/bankowosc-mobilna/aplikacja-mobilna-klienci-indywidualni-biznes.