Informacje prasowe


31.03.2025

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Bank Millennium wyróżniony w 7 kategoriach w rankingu Instytucja Roku

Bank Millennium z siedmioma nagrodami w rankingu Instytucja Roku. Numerem jeden na rynku okazał się w dwóch obszarach związanych z obsługą klienta. Dyrektorka Departamentu Jakości Magdalena Suchanek otrzymała nagrodę indywidualną w kategorii Lider CX, a 30 placówek banku zostało uznanych za najlepsze w Polsce.

W dziesiątej, jubileuszowej edycji rankingu Instytucja Roku, organizowanej przez portal MojeBankowanie.pl, Bank Millennium zajął trzecie miejsce w głównej kategorii Najlepszy bank w Polsce.

Bank zdobył pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza obsługa zdalna w segmencie klienta indywidualnego. Badanie w tej kategorii prowadzone było przez cały rok i obejmowało 5 pomiarów, w których uczestnicy badania - klienci banku kontaktowali się z bankiem na infolinii i w wiadomościach e-mail w sprawach serwisowych, a nowi pytali o ofertę banku.

Wysoki poziom obsługi towarzyszył nie tylko sprawom serwisowym i rozmowom o ofercie. W kategorii Najlepszy proces otwarcia konta w placówce, Bank Millennium był zdecydowanym liderem rynku. Uczestnicy badania docenili kompleksowe przedstawienie oferty oraz sprawny proces założenia konta.

Instytucja Roku przyznała także statuetki dwóm zdalnym procesom otwarcia konta w Banku Millennium: na selfie i z wykorzystaniem logowania do innego banku.

Bank otrzymał wyróżnienie za Najlepszą obsługę w placówce, a aż 30 naszych oddziałów statuetki za Najlepszą placówkę bankową w Polsce.

W kategorii Najlepsza obsługa hipoteczna w placówce, Bank Millennium zajął drugie miejsce - połowa spotkań ze specjalistami hipotecznymi otrzymała maksymalną ocenę. Klienci docenili w szczególności odpowiedni zakres informacji o ofercie przedstawiony w prostej formie, wysoko ocenili także wiedzę doradców.

Bank Millennium został dostrzeżony za otwartość na współpracę z klientami prowadzącymi biznes i zajął trzecie miejsce w kategorii Najlepszy bank dla firm. Uczestnicy badania chwalili szczególnie możliwość zdalnej rozmowy o ofercie na infolinii.

Konsekwentny rozwój bankowości mobilnej znalazł potwierdzenie w drugim miejscu w kategorii Najlepsza aplikacja mobilna. Szczególnie uznanie zyskały zmiany wprowadzone w aplikacji w ostatnim roku (odświeżenie menu i stron produktów). W kategorii Najlepsza bankowość internetowa bank otrzymał wyróżnienie.

Nagroda indywidualna w kategorii Lider CX trafiła do Magdaleny Suchanek, która zarządza Departamentem Jakości w Banku Millennium.

Jeśli bank chce utrzymywać się w pierwszej lidze pod względem jakości, to z każdym rokiem ma wyżej zawieszoną poprzeczkę. Rosną oczekiwania klientów wobec banków, na które dodatkowo wpływają doświadczenia z markami z innych branż, zmienia się technologia, w komunikacji stawia się na personalizację i wyprzedzanie potrzeb. Do gry o najlepszą jakość weszło budowanie pozytywnych emocji u klientów, a nie tylko skupienie się na operacyjnych usprawnianiach. Banki traktują jakość jako przewagę konkurencyjną i wpisują ją w swoje strategie, bo widzą w niej wymierne korzyści — mówi Magdalena Suchanek.

Ranking Instytucja Roku koncentruje się na jakości obsługi klienta w sektorze bankowym w 14 kategoriach tematycznych i w 4 segmentach klienta (detalicznym, zamożnym, private banking i firmowym). Jak informuje organizator, poziom jakości obsługi klienta jest weryfikowany przez realnych klientów zainteresowanych ofertą produktową, z jakiej najczęściej korzystają klienci: konto osobiste, konto dla dziecka i nastolatka, oszczędności i inwestycje, karty kredytowe, produkty hipoteczne oraz ofertę dla małych firm. Dodatkowo weryfikacji podlega sprawność i przyjazność procesów związanych z zakupem podstawowych produktów bankowych zarówno w placówce jak i kanałach zdalnych oraz jakość serwisu i zadowolenie klienta na etapie obsługi posprzedażowej.

W 10. edycji Instytucji Roku zrealizowano 1791 wizyt w placówkach bankowych, wykonano 7796 połączeń z infolinią, wysłano 780 zapytań e-mail, otworzono 430 kont osobistych, przeprowadzono 780 testów bankowości internetowych i aplikacji mobilnych, uwzględniono 57 455 ocen i recenzji prawdziwych użytkowników aplikacji mobilnych oraz 182 424 opinie w wizytówkach Google. Poza docenieniem najlepszych banków Instytucja Roku nagradza także jakość obsługi klienta w poszczególnych placówkach bankowych, które w ciągu roku rywalizują o tytuł Najlepszej placówki bankowej w Polsce. W 10. edycji przyznano 250 wyróżnień indywidualnych dla placówek.

Więcej informacji: www.bankmillennium.pl link otwiera się w nowym oknie