Informacje prasowe


29.11.2012

Manager Finansów po raz pierwszy w komórce

W grudniu Bank Millennium umożliwi swoim klientom korzystanie z Managera Finansów również w komórce. Będzie to pierwsza tego typu mobilna aplikacja dostępna na polskim rynku.

Po marcowej premierze w systemie bankowości internetowej, Manager Finansów rusza na podbój urządzeń mobilnych – w pierwszej kolejności IPhonów (grudzień 2012), w drugiej telefonów z systemem operacyjnym Android. Manager Finansów jest aplikacją typu Personal Finance Management (PFM). Automatycznie kategoryzuje, sortuje, zestawia, analizuje oraz wizualizuje zarówno transakcje historyczne (do roku wstecz) jak i bieżące (operacje bankowe, przelewy i transakcje kartowe w trakcie autoryzacji i rozliczone). Manager Finansów dając klientom możliwość lepszej kontroli miesięcznych przychodów i wydatków, pomaga zarządzać domowym budżetem.
Koncentrujemy się na tym, by dostarczać klientom rozwiązania, które są jednocześnie atrakcyjne i użyteczne. Klienci nie lubią nieprzydatnych gadżetów. Widząc jak dużą popularnością cieszy się wśród internetowych klientów Manager Finansów (kilka milionów wejść w każdym miesiącu) wprowadziliśmy go również do komórek. Wierzę, że nową funkcjonalność polubią zwłaszcza klienci będący w ciągłym ruchu. Już w sklepie, po większej płatności kartą, będą mogli sprawdzić wpływ tej transakcji na domowy budżet albo od ręki zmienić kategorię, np.na: wydatki świąteczne - mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej.
Szybko, wygodnie, estetycznie 
Podobnie jak w wersji internetowej kategorie wydatków w mobilnej wersji Managera Finansów są z góry zdefiniowane (oczywiście można je zmieniać w zależności od potrzeb) i wypełnione danymi z ostatnich 12 miesięcy - strukturę domowego budżetu widać więc jak na dłoni. Mocną stroną Managera Finansów jest przyjazna i miła dla oka strona wizualna oraz łatwość obsługi – wszystkie funkcjonalności dostosowane są do wymogów urządzeń mobilnych. Użytkownicy mogą szybko i sprawnie zmieniać kategorie wydatków i tworzyć własne podkategorie; wybierać karty i konta, które chcą uwzględnić w raportach; włączać i wyłączać transakcje na własnych rachunkach  (lokaty i rachunki oszczędnościowe) oraz ustawiać własne reguły przyporządkowania przychodzących transakcji. Warto podkreślić, że transakcje, raporty i podsumowania działają w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że widać je w Managerze Finansów od razu po wykonaniu lub akceptacji operacji przez system.
Bankowość mobilna z przyszłością  
Z tegorocznych badań przeprowadzonych przez firmę Gemius wynika, że blisko co czwarty badany korzystający z internetowego dostępu do konta (w całej Polsce jest ich ponad 10 mln) stosuje w tym celu urządzenie mobilne – 14% respondentów telefony komórkowe, a 10% smartfony. Co ciekawe, w ciągu zaledwie trzech lat (2009-1012) liczba osób korzystających z dostępu do konta za pomocą smartfonów wzrosła ponad dwukrotnie z 4 do 10 %. Z telefonów komórkowych korzystają w równej mierze osoby młode jak i dojrzałe – statystyczne różnice są mało istotne. Używanie smartfonów jest natomiast domeną ludzi młodych. Z dostępu do konta via smartfon korzysta aż 30% badanych w wieku 18 - 34, a tylko 2% po 45. roku życia. Ciekawie wygląda również podział ze względu na płeć. Okazuje się, że kobiety równie chętnie jak mężczyźni bankują przez komórkę, natomiast przez smartfony trzy razy mniej kobiet niż mężczyzn (5% vs 15%).
Przez telefon wolą mężczyźni
Każdego miesiąca z bankowości mobilnej Banku Millennium korzysta coraz więcej klientów. Przy każdym logowaniu spędzają w systemie ponad 4 minuty, odwiedzając średnio 6 stron. W tym czasie wykonują niezbędne transakcje, wysyłają przelewy i sprawdzają stan konta. Klienci bankowości mobilnej mają średnio 33 lata, aż 80% z nich to mężczyźni. Najwięcej spośród nich loguje się do systemu w poniedziałki, by sprawdzić stan konta po weekendzie. W dni robocze wzrost liczby osób korzystających z systemu widoczny jest około godziny 14-tej, w weekendy około 13-tej.