Informacje prasowe


14.04.2025

Udostępnij

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin

Nowy spot wizerunkowy Banku Millennium, mecenasa festiwalu Millennium Docs Against Gravity

Z okazji 20-lecia mecenatu nad festiwalem Millennium Docs Against Gravity, Bank Millennium przygotował wyjątkowy spot wizerunkowy, w którym mówi o współpracy z festiwalem przez te dwie dekady.

Millennium Docs Against Gravity to najważniejszy projekt kulturalny w ramach mecenatu banku. Bank jest też fundatorem Nagrody Głównej, o którą walczą najlepsze filmy wydarzenia. MDAG jest obecnie jednym z największych festiwali filmowych w Polsce i drugim co do wielkości festiwalem filmów dokumentalnych w Europie.

- To już 20 lat nieprzerwanej współpracy banku i festiwalu. Przez te lata wspólnie obserwowaliśmy, jak zmienia się świat - to co ludzi zbliża i dzieli, co kochają i o co walczą, czego szukają i dokąd zmierzają. Wiele się w tym czasie zmieniło, ale jedno pozostało niezmienne – wsparcie Banku Millennium dla Millennium Docs Against Gravity – mówi Iwona Jarzębska, dyrektorka Departamentu Public Relations w Banku Millennium. - To dla nas duma i radość, że możemy towarzyszyć festiwalowi, który przez te lata stale się rozwijał, zyskiwał na znaczeniu, by w 2024 roku trafić na listę festiwali kwalifikujących do Oscara® w kategorii Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny. Dzięki temu Grand Prix – Nagroda Banku Millennium, przyznawana podczas festiwalu, stała się jeszcze istotniejsza, ponieważ od tego roku otwiera drogę do najważniejszych nagród w świecie filmu – dodaje Iwona Jarzębska.

MDAG odgrywa niezwykle istotną rolę w trudnym, dynamicznie zmieniającym się świecie, przybliżając widzom szerokie spektrum współczesnych zjawisk – od ekologii, przez politykę, psychologię, prawa człowieka, sztukę (także awangardową), popkulturę oraz relacje rodzinne. Festiwal skłania do głębokiej refleksji nad stanem dzisiejszego świata, poruszając najistotniejsze i najbardziej aktualne tematy i problemy. Jest też przestrzenią dla grup społecznie wykluczonych, ułatwia dostęp do świata kultury i debaty społecznej w bardzo szerokim zakresie. Jest platformą do dyskusji i wymiany myśli.

Bank niezwykle ceni dobór filmów festiwalowych oraz różnorodność i wszechstronność poruszanych w nich tematów. Wśród nich szczególnie istotne są dla nas te dotyczące ochrony planety – klimatu i środowiska naturalnego, różnorodności, wsparcia lokalnych społeczności. Idee te towarzyszą Grupie Banku Millennium od dawna.

Spot wizerunkowy Banku Millennium można obejrzeć na kanale banku na YouTube https://youtu.be/I3FvjRWP-polink otwiera się w nowym oknie. Materiał emitowany będzie w kinach przed pokazami festiwalowymi oraz w ramach kampanii banku promującej festiwal w mediach społecznościowych oraz wybranych, dopasowanych kontekstowo serwisach internetowych. Kreację przygotowała agencja Change Serviceplan. Za planowanie i zakup mediów odpowiada Starcom.

Historia Banku Millennium jest nierozerwalnie związana z kulturą. Od początku swojej działalności biznesowej czyli od blisko 40 lat bank angażuje się w udostępnianie i upowszechnianie kultury w Polsce. Wspiera przedsięwzięcia kulturalne o zasięgu ogólnopolskim i lokalnym. Jest mecenasem kultury 360°, promuje sztukę w niemal wszystkich jej formach, m.in.: film, muzykę, teatr, fotografię i malarstwo, rzeźbę, literaturę i performance. Sięga po kulturę niszową i popularną, jest z założenia partnerem długofalowym. Wsparcie na tym polu pozostaje dla banku bardzo istotne.

Więcej o mecenacie banku na stronie: www.bankmillennium.pl/o-banku/centrum-prasowe/mecenat-kulturylink otwiera się w nowym oknie

22. edycja Millennium Docs Against Gravity odbędzie się w dniach 9 - 18 maja w kinach w Warszawie, Wrocławiu, Gdyni, Poznaniu, Katowicach, Łodzi i Bydgoszczy oraz od 20 maja do 2 czerwca online na mdag.pl.

Więcej o festiwalu na www.mdag.pllink otwiera się w nowym oknie.