Bezpieczna karta to bezpieczne finanse

Korzystaj z tymczasowej blokady karty – jednym kliknięciem w aplikacji mobilnej

O usłudze

Tymczasowej blokady możesz użyć zawsze, gdy obawiasz się o bezpieczeństwo swojej karty, np. w podróży, na koncercie albo gdy na chwilę się z nią rozstajesz na basenie czy siłowni.

Wtedy możesz szybko zablokować kartę w aplikacji mobilnej, a później tak samo łatwo ją odblokować.

  • Gdy karta jest tymczasowo zablokowana, nikt z niej nie skorzysta (w sklepie stacjonarnym, bankomacie, internecie czy wirtualnych portfelach)
  • Z usługi możesz korzystać wielokrotnie i w każdym momencie przez aplikację mobilną lub Millenet
  • Zablokować możesz dowolny rodzaj karty: debetową, kredytową, przedpłaconą, w tym karty główne i dodatkowe

Jak to działa?

  1. 1
    Jak to działa? -

    Zaloguj się do aplikacji mobilnej

    Znajdź na ekranie głównym swoją kartę i kliknij, by przejść do jej szczegółów

  2. 2
    Jak to działa? -

    Włącz blokadę karty

    Potwierdzisz blokadę jednym kliknięciem

  3. 3
    Jak to działa? -

    Gotowe!

    Twoja karta została tymczasowo zablokowana. W dowolnym momencie możesz ją odblokować i nadal z niej korzystać

Pytania i odpowiedzi

  • Włączenie tymczasowej blokady nie jest równoznaczne z zastrzeżeniem karty. Tymczasowej blokady możesz użyć, gdy chcesz na określony czas zablokować kartę, np. idziesz na imprezę masową lub na chwilę się z nią rozstajesz. Natomiast zastrzeżenie karty jest trwałe i nieodwracalne. Zawsze skutkuje ono wysłaniem nowej karty. Jeżeli masz pewność utraty karty, jej kradzieży czy nieautoryzowanego użycia, natychmiast ją zastrzeż (w aplikacji mobilnej, w Millenecie, przez TeleMillennium lub w placówce banku) i zgłoś sprawę na policję. Zastrzeżenie i blokada działają od momentu przyjęcia zgłoszenia. Pamiętaj, że zgłoszenie sprawy na policję nie jest warunkiem zastrzeżenia karty lub rozpatrzenia reklamacji.

  • Funkcja tymczasowej blokady karty obejmuje karty debetowe, kredytowe, przedpłacone, w tym główne oraz dodatkowe.

  • Tymczasowa blokada karty dotyczy wszystkich transakcji z użyciem karty. Po włączeniu usługi nie można:

    • płacić kartą w sklepach czy innych punktach usługowych;
    • korzystać z płatności zbliżeniowych telefonem stokenizowaną kartą (np. w portfelach Apple czy Google);
    • płacić za zakupy w internecie, wykorzystując dane karty (numer, data ważności, kod CVV/CVC);
    • wpłacać i wypłacać pieniędzy z bankomatu i wpłatomatu przy użyciu karty.
    • realizować płatności za subskrypcje na platformach, do których podpięta jest karta

    Podczas tymczasowej blokady karty można jednak wykonać przelew z konta przez Millenet lub aplikację mobilną (m.in. przelew własny, BLIK, krajowy, zagraniczny, podatkowy), a także wpłacić i wypłacić pieniądze z bankomatu za pomocą kodu BLIK (dostępnego w aplikacji mobilnej).

  • Czas blokady nie jest ograniczony. Kartę możesz zablokować zarówno na chwilę, jak i do końca jej ważności. Pamiętaj jednak, że w trakcie trwania blokady obowiązują standardowe opłaty za kartę i ubezpieczenia, zgodnie z cennikiem. Oznacza to, że nawet gdy karta jest zablokowana, możemy pobrać za nią opłatę.

  • Z tymczasowej blokady karty możesz korzystać dowolną liczbę razy. Blokadę możesz włączyć i wyłączyć w dowolnym momencie w aplikacji mobilnej i Millenecie.

  • Jeśli spróbujesz zapłacić tymczasowo zablokowaną kartą (albo ktoś inny będzie próbował to zrobić), poinformujemy Cię SMS-em lub powiadomieniem w aplikacji mobilnej. Jeśli to Ty chcesz zapłacić swoją kartą, możesz wyłączyć blokadę w aplikacji mobilnej, a następnie dokończyć płatność. Pamiętaj, że wyłączenie blokady trzeba potwierdzić PIN-em do aplikacji.