Krok 1: Wypełnij zgodnie z wytycznymi Formularz zgłoszenia zdarzenia oraz podpisz Oświadczenie osoby zgłaszającej zdarzenie ubezpieczeniowe.
Krok 2: Skompletuj pozostałą niezbędną dokumentację, która różni się w zależności od zdarzenia ubezpieczeniowego, wraz z wyżej wymienionymi formularzami (lista dokumentów znajduje się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia).
Krok 3: Złóż wymaganą dokumentację w najbliższej placówce Banku Millennium.
W kolejnym kroku pracownik Centrali Banku przygotowuje i przekazuje do PZU komplet dokumentów oraz dokonuje odwołania zlecenia stałego do pobierania składki. Decyzję o odszkodowaniu, która powinna być podjęta w ciągu 30 dni od dnia otrzymania zgłoszenia, PZU Życie SA przekazuje do Banku. Jeśli występują wątpliwości co do wypłaty, Ubezpieczyciel ma 14 dni na wypłatę odszkodowania od daty ich wyjaśnienia.
Jeśli decyzja w sprawie wypłaty odszkodowania jest pozytywna, w razie trwałej niezdolności do pracy środki są przelewane na rachunek klienta lub spłatę kredytu. W przypadku śmierci, środki przekazywane są na spłatę kredytu natomiast środki z nadpłaty świadczenia ponad saldo zadłużenia kredytu, otrzymuje osoba posiadająca prawomocne orzeczenie sądu o nabyciu spadku.
Uwaga: Trwała niezdolność do pracy oznacza całkowitą niezdolność do wykonywania jakiejkolwiek pracy zarobkowej w dowolnym zawodzie oraz do samodzielnej egzystencji, będącej rezultatem nieszczęśliwego wypadku, powstałej i utrzymującej się dłużej niż 180 dni w okresie odpowiedzialności PZU Życie SA.