Od 25.08 nie będzie możliwe logowanie do Millenetu z wersji przeglądarki, z której teraz korzystasz. Zaktualizuj przeglądarkę na swoim urządzeniu i korzystaj z bankowości internetowej wygodnie i bezpiecznie.
Zaktualizuj przeglądarkęInformacje należące do zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
To operacje wykonywane na danych osobowych, np. zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych itp.
Osoba lub firma, która ustala dlaczego i w jaki sposób Twoje dane osobowe będą przetwarzane.
Osoba, urząd, instytucja lub firma, która przetwarza dane osobowe w imieniu administratora.
Przetwarzanie danych w taki sposób, by nie można było odnieść ich do konkretnej osoby, np. użycie ciągu cyfr zamiast imienia i nazwiska.
Zautomatyzowane przetwarzanie danych, dzięki któremu możemy zaproponować Ci oferty pasujące do Twoich potrzeb i możliwości.
Możesz kontaktować się z Inspektorem we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, także w razie wątpliwości co do Twoich praw.
Twoje dane przetwarzane są przede wszystkim w celu zawarcia i realizacji umów z Bankiem. Rozwiń sekcję, by sprawdzić pozostałe cele.
Nie przechowujemy Twoich danych dłużej niż to konieczne. Czas przechowywania danych osobowych zależy np. od czasu trwania umowy.
Twoje dane są przetwarzane wyłącznie w prawnie uzasadnionych celach. Regularnie weryfikujemy bazy danych i usuwamy zbędne informacje.
Wyjaśnienie:
Chodzi tu o wszelkie czynności w celu przygotowania do zawarcia umowy, realizacji umowy, analizy i oceny zdolności kredytowej, rozpatrywania reklamacji, rozwiązania umowy, archiwizacji, a także wykonania innych czynności prawnych związanych z umową, a także czynności w celu zawarcia za pośrednictwem Banku umów z innymi podmiotami, np. zawarcia umowy ubezpieczenia.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie, art. 6 ust. 1 lit. b)
Okres przetwarzania danych:
Wyjaśnienie:
W tym przypadku Bank przetwarza dane osobowe po to, aby spełnić obowiązki nałożone z mocy przepisów prawa lub zrealizować zadania w interesie publicznym. W szczególności mówimy tu o wypełnianiu obowiązków Banku w związku z prowadzeniem działalności bankowej i realizacją zawartych umów oraz w celach archiwizacyjnych, a także oceną zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego. Ponadto obowiązki takie wynikają m.in. z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, ustawy w sprawie poprawy wypełniania międzynarodowych obowiązków podatkowych oraz wdrożenia ustawodawstwa FATCA, ustawy o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami, zachowania bezpieczeństwa przechowywanych środków, prawa o ochronie konkurencji i konsumentów oraz ustawy o obrocie instrumentami finansowymi.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie, art. 6 ust. 1 lit. c) oraz przepisy szczególne, które nakładają na Bank obowiązki wskazane w wyjaśnieniach lub Rozporządzenie art. 6 ust. 1 lit. e).
Długość okresu przetwarzania danych:
Rozporządzenie, art. 6 ust. 1 lit. c) oraz przepisy szczególne, które nakładają na Bank obowiązki wskazane w wyjaśnieniach lub Rozporządzenie art. 6 ust. 1 lit. e).
Wyjaśnienie:
Chodzi tu o marketing Banku w szczególności realizowany poprzez przekazywanie, wyświetlanie lub przesyłanie informacji handlowych za pomocą tradycyjnej poczty lub w przypadku uzyskania stosownej zgody, również poprzez urządzenia komunikacji elektronicznej lub telefonicznej. Marketing może być realizowany także w oparciu o profilowanie, które oznacza przetwarzanie w celach marketingowych informacji uwzględniających cechy, zachowania lub preferencje Klienta. Wykorzystując profilowanie Bank może na podstawie dotychczasowej współpracy dostosować kierowane do Ciebie oferty handlowe do Twoich zainteresowań i potrzeb.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie, art. 6 ust. 1 lit. f)
Okres przetwarzania danych:
Do czasu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, bądź do czasu wygaśnięcia umów z Bankiem.
Wyjaśnienie:
Jest to np. marketing usług i produktów firm współpracujących z Bankiem; przetwarzanie informacji stanowiących tajemnicę bankową (w tym w celu oceny zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego) po wygaśnięciu zobowiązania. W każdym przypadku zbierana od Ciebie zgoda będzie wskazywała m.in. cel przetwarzania danych, który chcemy w oparciu o tą zgodę realizować.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie, art. 6 ust. 1 lit. a)
Okres przetwarzania danych:
Do czasu wycofania udzielonych zgód.
Wyjaśnienie:
W ramach wskazanego celu będziemy przetwarzać Twoje dane także po to, aby umożliwić komunikację lub dostarczanie usług za pośrednictwem stron internetowych Banku oraz aplikacji mobilnej. W tym w zakresie przetwarzane będą m.in. identyfikatory, jak adres IP urządzenia lub informacje geolokalizacyjne.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie, art. 6 ust. 1 lit. b) lub art. 6 ust. 1 lit. f)
Okres przetwarzania danych:
Wyjaśnienie:
Cele realizowane w ramach tzw. uzasadnionego interesu są powiązane z realizacją umowy zawartej z Tobą i są to:
Oceniając, czy wskazane cele są uzasadnione, bierzemy pod uwagę m.in.
Wyjaśnienie:
Rozporządzenie, art. 6 ust. 1 lit. f)
Okres przetwarzania danych:
Do czasu wypełnienia prawnie uzasadnionych interesów Banku stanowiących podstawę tego przetwarzania lub wniesieniu sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, nie dużej niż do końca roku kalendarzowego, w którym upływa 6–letni termin przedawnienia licząc od dnia zakończenia umowy. Jeżeli jednak umowa została zawarta przed dniem 9 lipca 2018 r. okres ten upływa z uwzględnieniem przepisów przejściowych określających terminy przedawnienia, zawartych w art. 5 ust. 2 i 3 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2018 r. o zmianie ustawy – Kodeks cywilny oraz niektórych ustaw (Dz. U. 2018, poz. 1104), na mocy której dokonano skrócenia okresów przedawnienia roszczeń.
Bank gwarantuje, że będzie przetwarzać Twoje dane osobowe wyłącznie w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie przetwarza ich dalej w sposób niezgodny z tymi celami. Cel przetwarzania danych to powód, dla którego przetwarzamy Twoje dane osobowe. Jeżeli Bank będzie chciał przetwarzać Twoje dane osobowe dla innych celów – niewskazanych poniżej – zostaniesz wtedy odrębnie poinformowany o tym nowym celu. Poniższe sekcje przedstawiają cele przetwarzania danych. Każdy z poniższych celów został dokładnie oceniony przez Bank pod kątem zgodności z przepisami Rozporządzenia oraz przepisami regulującymi działalność Banku. Przedstawione poniżej informacje za każdym razem wskazują cel przetwarzania danych i jego właściwą podstawę prawną. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez czas odpowiedni do realizacji wskazanych celów.
Bank przetwarza Twoje dane osobowe pozyskane bezpośrednio od Ciebie (np. dane podane na formularzach), a także pozyskane z innych źródeł zgodnie z prawem oraz na podstawie umów z partnerami. Tymi innymi źródłami mogą być m.in. źródła publiczne, np. rejestry KRS, CEIDG oraz źródła o ograniczonym dostępie, np. BIK, BIG. W każdym ze wskazanych przypadków Bank skrupulatnie weryfikuje czy ma podstawę prawną przetwarzania danych osobowych.
W zależności od łączących Cię z Bankiem relacji Bank może przetwarzać w szczególności następujące kategorie danych osobowych pozyskanych od Ciebie lub osób trzecich:
Uprawnieni pracownicy Banku
Organy publiczne i instytucje uprawnione do żądania dostępu
Podmioty współpracujące z Bankiem, np. kurierzy lub producenci kart płatniczych
Dostęp do Twoich danych osobowych – wewnątrz struktury organizacyjnej Banku – będą mieć wyłącznie upoważnieni przez Bank pracownicy i tylko w niezbędnym zakresie. W pewnych sytuacjach Twoje dane osobowe mogą być ujawniane przez Bank odbiorcom poza strukturą Banku. Zawsze w takiej sytuacji Bank dokładnie bada podstawę prawną ujawnienia danych osobowych. Należy zwrócić uwagę, że odbiorcą danych w rozumieniu Rozporządzenia jest zarówno podmiot, który przetwarza dane osobowe w imieniu Banku, jak i podmiot, któremu dane są udostępniane dla jego własnych celów (np. organy administracji publicznej).
Odbiorcami Twoich danych osobowych mogą być:
Co oznacza profilowanie?
Czasami możemy profilować Twoje dane, co ułatwia Ci skorzystanie z produktów dopasowanych do Twoich potrzeb.
Co oznacza zautomatyzowane podejmowanie decyzji?
Zautomatyzowane decyzje, w tym oparte na profilowaniu, podejmujemy w przypadku oceny ryzyka (np. oceny zdolności i wiarygodności kredytowej lub ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu).
W przypadku, gdy łączy Cię umowa z Bankiem lub w przypadku podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy, przetwarzanie Twoich danych osobowych może odbywać się w sposób zautomatyzowany. Może to skutkować zautomatyzowanym podejmowaniem decyzji, w tym decyzji opartych na profilowaniu. Dotyczy to w szczególności poniższych przypadków:
Szczegółowe informacje o rodzajach, działaniu, łączeniu z innymi danymi, zmianie ustawień lub usuwaniu plików cookie znajdziesz na stronie Polityka plików cookie.