Zakupy przez internet - to proste!

Duży wybór bez kolejek i bezpieczne płatności

Dodaj zakupy do wirtualnego koszyka i zapłać online

kobieta z kartą

Karta płatnicza – na stronie sklepu podajesz:

  • numer karty
  • imię i nazwisko właściciela (nie zawsze jest to wymagane)
  • datę ważności
  • kod na rewersie karty

Dla bezpieczeństwa w większości sklepów płatność trzeba zatwierdzić dodatkowo w aplikacji mobilnej lub Hasłem SMS. Takiej autoryzacji mogą wymagać płatności kartą z zabezpieczeniem 3D Secure - w sklepach internetowych oznaczonych logotypem Visa Secure lub Mastercard Identity Check.

mężczyzna z telefonem

Szybki przelew – dane transakcji masz już podstawione:

  • wybierz Bank Millennium na stronie sklepu
  • zaloguj się do konta
  • sprawdź, czy wszystko się zgadza i potwierdź płatność w aplikacji lub Hasłem SMS

mężczyzna z telefonem

BLIK – opcja dla użytkowników aplikacji mobilnej:

  • przepisz lub skopiuj kod BLIK z aplikacji na stronę sklepu
  • w aplikacji otrzymasz powiadomienie - sprawdź, czy dane płatności się zgadzają
  • potwierdź płatność w aplikacji

Tak samo działają płatności BLIK Płacę Później. Dowiedz się więcej

Szybkie i bezpieczne zakupy

Nie masz pewności, czy płatności online są dla Ciebie? Sprawdź, co możesz zyskać na zakupach w internecie:

  • elastyczność - wybierasz, jak chcesz zapłacić
  • bezpieczeństwo - wszystkie metody płatności są odpowiednio zabezpieczone i tylko Ty masz wszystkie dane, żeby je wykonać i potwierdzić
  • wygoda - nie musisz płacić gotówką kurierowi
  • czas - nie musisz nawet wychodzić z domu
  • zwroty za zakupy - jeśli zaczynasz zakupy w naszej aplikacji, możesz otrzymać zwrot części wydanej kwoty. Dowiedz się więcej o Zwrotach za zakupy

Kupuj i sprzedawaj bezpiecznie w internecie

Przestępcy wiedzą, że lubimy kupować online, dlatego również przenieśli swoje działania do sieci. Zobacz, jak możesz się przed nimi bronić.
  1. Fałszywy sklep internetowy
  2. Bezpieczne płatności
  3. Platformy sprzedażowe
  4. Oszustwa na BLIK
  5. Jak działać
  1. Fałszywy sklep internetowy

    Zanim kupisz coś przez stronę czy aplikację sklepu, sprawdź, czy sprzedawca jest godny zaufania - zwłaszcza jeśli pierwszy raz robisz zakupy w tym sklepie.

    Jak możesz to zrobić:

    • poszukaj opinii innych klientów sklepu
    • sprawdź, czy na stronie sklepu jest podany administrator danych osobowych i czy adres administratora można wyszukać w mapach internetowych
    • sprawdź na niezależnych stronach, czy adres administratora lub sklepu pasuje do nazwy firmy
    • zwróć uwagę, czy ceny oferowanych towarów nie są znacząco niższe niż w innych sklepach i na portalach aukcyjnych
  2. Bezpieczne płatności

    • Zawsze uważnie czytaj powiadomienia ze szczegółami transakcji.
    • Nie potwierdzaj płatności, jeśli coś się nie zgadza.
    • Korzystaj z metod płatności, które znasz.
    • Gdy płacisz BLIKIEM, nie musisz podawać danych karty płatniczej.
    • Nigdy nie podawaj na stronie sklepu danych do logowania do konta w banku lub do swojej skrzynki e-mail.
    • Nie wysyłaj nikomu zdjęć lub skanu swojej karty płatniczej.
  3. Platformy sprzedażowe

    Często na platformach takich jak OLX, Vinted czy Allegro działają przestępcy, którzy próbują wyłudzić Twoje dane do logowania w banku, do skrzynki e-mail albo dane Twojej karty płatniczej. Oszuści mogą też podszywać się pod pracowników platformy sprzedażowej.

    Jak to może wyglądać?

    • Sprzedawca lub kupujący kontaktuje się z Tobą poza platformą, np. przez SMS, e-mail czy WhatsApp. Nie omawiaj szczegółów transakcji poza portalem sprzedażowym!
    • Otrzymujesz fałszywy link, który ma „potwierdzić” transakcję. Gdy przejdziesz przez link, masz podać swoje dane (szczegóły karty płatniczej, PESEL, dane do logowania). Nie klikaj w linki, które przesyłają Ci nieznajomi i nie pobieraj aplikacji, jakie Ci polecają.
    • Oszust może do Ciebie zadzwonić i podszywać się pod pracownika banku lub pracownika portalu. Wymyśla różne historie, np. że na Twoim koncie w banku zauważono podejrzaną transakcję; albo że musisz potwierdzić aktywację konta czy zlecić przelew, żeby otrzymać punkty lojalnościowe. Chroń swoje dane, a gdy dzwoni do Ciebie pracownik banku, zweryfikuj jego tożsamość (poproś, by wysłał Ci powiadomienie w aplikacji bankowej).
    • Niezależnie od przedstawianej historii przestępcy zależy na autoryzacji operacji na Twoim koncie - na które dostał się dzięki danym, jakie zdobył od Ciebie wcześniej przez fałszywy link. Uważnie czytaj powiadomienia ze szczegółami transakcji.
  4. Oszustwa na BLIK

    Płatność BLIKIEM to nie tylko wygoda i szybkość, ale co najważniejsze bezpieczeństwo - jeśli pamiętasz o dwóch ważnych zasadach:

    1) Nie podawaj innej osobie kodu BLIK ani PIN-u do aplikacji.

    2) Zanim potwierdzisz płatność BLIK, sprawdź w powiadomieniu w aplikacji, czy wszystko się zgadza. Jeśli coś jest nie tak, nie autoryzuj transakcji.

    Tak mogą działać przestępcy:

    • Oszust włamuje się na profil w mediach społecznościowych i pisze do znajomych swojej ofiary z prośbą o kod BLIK. Kiedy więc Twój znajomy pilnie prosi Cię o kod BLIK - zadzwoń do niego i potwierdź, że to rzeczywiście on do Ciebie pisał. Być może jego konto zostało przejęte.
    • Przestępca dzwoni do Ciebie i podszywa się pod pracownika banku. Może przekonywać Cię, że ktoś włamał się na Twoje konto albo wziął kredyt na Twoje dane. Prosi o podanie kodu BLIK, np. żeby sfinalizować przelew czy założenie konta technicznego. Nie podawaj żadnych danych i rozłącz się! Pamiętaj, nasz pracownik nigdy nie poprosi Cię o podanie kodu BLIK.
    • Na stronie sklepu chcesz zapłacić BLIKIEM, ale formularz wymaga, żeby podać też dane karty. Uważaj, to może być fałszywa strona! Jeśli płacisz BLIKIEM, nie podawaj danych karty.
  5. Jak działać

    Jeśli coś Cię niepokoi albo wiesz, że oszust przejął Twoje dane, działaj natychmiast.

    • Skontaktuj się z portalem sprzedażowym lub zadzwoń do nas pod specjalny numer 22 598 44 44 (opłata zgodna z taryfą operatora)
    • Zablokuj kartę w aplikacji, jeśli obawiasz się, że jej dane mogły zostać przejęte
    • Zmień limity transakcji - możesz dzięki temu uniemożliwić wyprowadzenie pieniędzy z konta, jeśli oszust się tam dostanie
    • Zmień PIN do aplikacji - zrobisz to na ekranie przed logowaniem
    • W Millenecie możesz sprawdzić, na jakich urządzeniach zainstalowana jest Twoja aplikacja i wyłączyć dostęp do niej

Rozwiąż quiz i sprawdź, ile już wiesz

Warto wiedzieć jak najwięcej o tym, jak być bezpiecznym w sieci, kiedy korzystasz z konta czy płacisz online, a nawet gdy odbierasz telefon od nieznajomej osoby.


Przygotowaliśmy dla Ciebie 6 quizów tematycznych. Sprawdź swoją wiedzę o cyberbezpieczeństwie!