Od 25.08 nie będzie możliwe logowanie do Millenetu z wersji przeglądarki, z której teraz korzystasz. Zaktualizuj przeglądarkę na swoim urządzeniu i korzystaj z bankowości internetowej wygodnie i bezpiecznie.
Zaktualizuj przeglądarkęO akredytywie eksportowej
Wysyłasz swój towar za granicę? Obawiasz się, że Twoi klienci nie przyjmą dostawy albo odmówią zapłaty? Akredytywa zapewni Ci terminowy wpływ płatności. Wystarczy, że przedstawisz dokumenty dostawy zgodne z warunkami akredytywy.
- Wyeliminuj ryzyko, że importer odstąpi od transakcji albo odmówi zapłaty
- Zyskaj dodatkową płynność dzięki wcześniejszemu dyskontu akredytywy z odroczonym terminem płatności
- Wygodnie zarządzaj akredytywami przez naszą platformę online
Pytania i odpowiedzi
Jak mogę skorzystać z akredytywy eksportowej?
Zaproponuj swojemu kontrahentowi płatność przez akredytywę. Wskaż nas jako Twój bank, który rozliczy dla Ciebie transakcję (nasz kod SIWFT: BIGBPLPW). Bank Twojego kontrahenta skontaktuje się z nami, by dopełnić formalności.
W jakich walutach możecie obsłużyć akredytywę eksportową?
Podstawowe waluty to PLN, EUR, USD. Jednak możemy zrealizować transakcję także w innych walutach publikowanych w naszej tabeli kursów walut.
Jakie dokumenty dostawy będą potrzebne, żeby rozliczyć transakcję?
To zależy od Twoich uzgodnień z kontrahentem i jest określone w akredytywie. Mogą to być faktury, certyfikaty, atesty, dokumenty ubezpieczeniowe czy transportowe. Dostarczysz je nam, a my przekażemy je bankowi obsługującemu Twojego klienta. Gdy bank pozytywnie zweryfikuje dokumenty, uruchomimy proces zapłaty.
Kiedy dostanę pieniądze?
Zapłacimy Ci, gdy tylko otrzymamy środki z banku Twojego klienta. To zdarzy się w terminie określonym w warunkach akredytywy. Może być to termin:
- za okazaniem (ang. „by payment" albo „at sight"), czyli zwykle 2-3 dni robocze po zaakceptowaniu przez bank kontrahenta dokumentów dostawy
- odroczony (ang. „by deferred payment"), czyli w określonym terminie po dacie wysyłki towaru lub po dacie wystawienia faktury