Wypełnij ankietę i potwierdź swoje dane w naszym banku

Możesz to zrobić w aplikacji mobilnej, Millenecie lub naszej placówce

Dlaczego prosimy Cię o wypełnienie ankiety

Zobowiązują nas do tego regulacje KYC/PSK (Poznaj Swojego Klienta, z ang. Know Your Customer), które wynikają z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

Dlatego musimy między innymi:

  • mieć aktualne dane i dokumenty – aby móc prawidłowo zidentyfikować i zweryfikować Twoją tożsamość
  • wiedzieć, skąd pochodzą Twoje pieniądze - aby mieć pewność, że nie pochodzą z podejrzanego źródła i nie dotyczy ich ryzyko związane z przestępczością, a w szczególności z praniem pieniędzy

Poznaj Swojego Klienta

Proces KYC/PSK (Know Your Customer/Poznaj Swojego Klienta) wynika z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Ustawa dotyczy wszystkich banków oraz innych instytucji finansowych, np. instytucji płatniczych czy domów maklerskich.
  • P jak przeciwdziałamy praniu pieniędzy

    Zgodnie z przepisami mamy obowiązek zapobiegać przestępczości finansowej: oszustwom finansowym, praniu pieniędzy, finansowaniu terroryzmu, korupcji czy zorganizowanej przestępczości.

  • S jak sprawdzamy informacje

    Ustawa nakazuje bankom, żeby przed rozpoczęciem relacji z klientem oraz podczas całego okresu jej trwania zebrały, a potem dbały o aktualność danych swoich klientów.

  • K jak kontrolujemy przepływ pieniędzy

    Musimy się upewnić, że transakcje, jakie wykonuje nasz klient na swoim koncie, są zgodne z prawem i nie prowadzą do prania pieniędzy, finansowania terroryzmu, naruszania polskich i międzynarodowych sankcji czy innych nadużyć finansowych.

Pytania i odpowiedzi

  • Zgodnie z przepisami mamy obowiązek zapobiegać przestępczości finansowej: oszustwom finansowym, praniu pieniędzy, finansowaniu terroryzmu, korupcji czy zorganizowanej przestępczości. Dlatego musimy podejmować działania, które nam to umożliwią.

    Musimy między innymi:

    • mieć aktualne dane i dokumenty – aby móc prawidłowo zidentyfikować i zweryfikować Twoją tożsamość
    • wiedzieć, skąd pochodzą Twoje pieniądze – aby mieć pewność, że nie pochodzą z podejrzanego źródła i nie dotyczy ich ryzyko związane z przestępczością, w szczególności z praniem pieniędzy. Listę dokumentów, o które możemy poprosić, znajdziesz tutajlink otwiera się w nowym oknie
  • O dokumenty oraz inne informacje poprosimy podczas otwierania konta lub innych naszych produktów, ale również w trakcie trwania Twojej relacji z nami. Zapytamy tylko o informacje potrzebne nam, by prawidłowo wypełnić obowiązki wynikające z regulacji KYC/PSK oraz działać zgodnie z przepisami prawa.

  • Kontaktujemy się z klientami wyłącznie:

    • SMS-owo
    • listownie
    • poprzez wiadomość w bankowości elektronicznej: Millenecie lub aplikacji mobilnej

    Pamiętaj, że nie wysyłamy linków w wiadomościach SMS i e-mail. Linku do ankiety nie otrzymasz w taki sposób!

  • Możemy poprosić Cię o:

    • aktualizację dokumentów tożsamości
    • aktualizację Twoich danych (dane osobiste, adres zamieszkania, adres do korespondencji)
    • oświadczenie o źródle pochodzenia pieniędzy na koncie
    • oświadczenie o zajmowanym eksponowanym stanowisku politycznym
    • informacje o Twoich planowanych transakcjach
    • informację, w jakim celu będziesz korzystać z konta
    • w uzasadnionych przypadkach możemy prosić również o inne informacje np. o źródle pochodzenia Twojego majątku
  • Jeśli nie odpowiesz w wyznaczonym terminie na wysłaną przez nas prośbę o udzielenie określonych informacji, może to skutkować ograniczeniem lub zablokowaniem dostępu do naszych produktów lub usług, a nawet wypowiedzeniem Twoich umów z bankiem. Taki obowiązek nakłada na nas art. 41 Ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.